Magyar
  English
fejkep
S.M.U. 41
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: U41 (Mod UBII) osztályú tengeralattjáró
Állapot: szétbontva
Épült1917, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Legnagyobb hossz:37,67 m
Legnagyobb szélesség:4,37 m
Legnagyobb merülés:3,72 m
Vízkiszorítás:268/30 t
Főgép típus:2xDiesel+2xElectromotor
Főgép teljesítmény:400/280 LE
Holtvizi sebesség:9,5 csomó
1917-S.M.U. 41, Osztrák Magyar Császári és Királyi Haditengerészet, Pola, AT-HU. Vasúton szállították Polába.
1918-ban Kumborban.
Franciaosrzágnak ítélik.
1920-ban szétvágva.

Az elsüllyedt U 6-os pótlására megrendelt és épített, 41-es számot viselő Tengeralattjáró szintén a DGT óbudai gyárában készült; ezt is vasúton vitték Pólába, s ott az Arzenál rakta össze és bocsátotta vízre. Ez volt a cs. és kir. Haditengerészet utolsó, hazai - osztrák, illetve magyar - gyárban épített és szolgálatba helyezett tengeralattjárója. Az U 41-es építésénél bizonyos könnyebbséget jelentett; hogy még annak idején az U 6-os benzinmotorjait dízelmotorokra akarták ki- Cserélni, s a motorokat meg is rendelték Grazban. Időközben azonban, 1916. május 13-án az U 6-os elsüllyedt, s az elkészült dízelmotorok a raktárban várakoztak. Nos, ezeket építették bele az U 41-esbe. Az U 6-os után egy komplett periszkóp, az U 5-ös után, pedig a tengeralattjáró tartalék akkumulátortelepe megmaradt, ezeket Szintén az U 41-es kapta meg. Mivel azonban a motorok nagyobbak és nehezebbek voltak, mint amekkorát eredetileg az UB II-es típusba terveztek, ezért a hajótestet a Motorháznál egy bordával megtoldották. Így az U 41-es hosszabb lett, és a vízkiszorítása is nagyobb volt, mint a testvérhajóié (U 27-32-es, U 40-es, U 43-as és U 47-es). A nyolc UB II-típusú naszád csaknem teljes egészében hazai anyagból épült. Csupán a pörgettyűs tájolókat, a géptávírót és a hajócsavarokat hozatták Németországból.
Forrás: Király Béla Tibor (u-boot.uw.hu)
Nincs adat!

Az S.M.U. 41

Rajz: Aldo Cherini

Forrás: Aldo Cherini
Feltöltve: 2009. 11. 07. 00:04
Szerkesztő: - vas -

S.M.U. 41

 

Az elsüllyedt U 6-os pótlására megrendelt és épített, 41-es számot viselő Tengeralattjáró szintén a DGT óbudai gyárában készült; ezt is vasúton vitték Pólába, s ott az Arzenál rakta össze és bocsátotta vízre. Ez volt a cs. és kir. Haditengerészet utolsó, hazai - osztrák, illetve magyar - gyárban épített és szolgálatba helyezett tengeralattjárója. Az U 41-es építésénél bizonyos könnyebbséget jelentett; hogy még annak idején az U 6-os benzinmotorjait dízelmotorokra akarták ki- Cserélni, s a motorokat meg is rendelték Grazban. Időközben azonban, 1916. május 13-án az U 6-os elsüllyedt, s az elkészült dízelmotorok a raktárban várakoztak. Nos, ezeket építették bele az U 41-esbe. Az U 6-os után egy komplett periszkóp, az U 5-ös után, pedig a tengeralattjáró tartalék akkumulátortelepe megmaradt, ezeket Szintén az U 41-es kapta meg. Mivel azonban a motorok nagyobbak és nehezebbek voltak, mint amekkorát eredetileg az UB II-es típusba terveztek, ezért a hajótestet a Motorháznál egy bordával megtoldották. Így az U 41-es hosszabb lett, és a vízkiszorítása is nagyobb volt, mint a testvérhajóié (U 27-32-es, U 40-es, U 43-as és U 47-es). A nyolc UB II-típusú naszád csaknem teljes egészében hazai anyagból épült. Csupán a pörgettyűs tájolókat, a géptávírót és a hajócsavarokat hozatták Németországból.

Feltöltve: 2008. 03. 04. 15:56
Szerkesztő: -kt-

S.M.U. 41

 

SMU 41

Feltöltve: 2008. 01. 31. 09:07
Szerkesztő: -kt-

S.M.U. 41