1942-S.II., német megrendelésre,
1943-S.II., MFTR.
1944 végén légitámadás következtében/más adatok szerint 1945 március 31-én tüzérségi túz miatt Komáromnál (1769 fkm) elsüllyedt.
1947-ben a MESzHART kiemeltette, sérült állapotban Újpesten partrahúzva üzemen kívül állt.
1955-S.II., MAHART.
1955-tol a sérült hajó farrészét a Honvéd Folyami Flottilla lefoglalta, elvontatta, a Vízműépítő Vállalat dunaharaszti üzemében összeépíttette az 1944-ben aknarobbanás következtében elsüllyedt és utóbb kiemelt LINDAU vontató motorhajó / Épült a Korneuburgi Hajógyárban 1943-ban a DDSG részére/ előrészével.
1956-ban a részben elkészült hajót a MAHART visszakapta, a Balatonfüredi Hajógyárban készre építette VÁC néven /1d. ott/.
1958-ban a hajó megmaradt előrészét a MAHART a Balatonfüredi Hajógyárban kiegészíttette és újjáépíttette DOROG néven /ld. ott/.