Magyar
  English
fejkep
RUSALKA exMARGITKA
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: 301 típusú vízibusz
Állapot: aktív
Épült1960, Dunai Hajógyár, Vác, HU, #33
Legnagyobb hossz:26,55 m
Hossz a függélyek között:24,6 m
Szélesség a főbordán:5,20 m
Legnagyobb merülés:1,05 m
Vízkiszorítás:26 t
Főgép típus:2xCsepel D613 dieselmotor
Főgép teljesítmény:2x85 LE
Befogadó képesség:150 fő
1959-MARGITKA, Szczecini Közlekedési Vállalat. PL.
Vonaljáratot teljesített Szczecin belvárosa és a várostól északra elterülő ipartelepek, valamint a város és az Odera-parti strandok között. (info: Remik Grochowiak, Szczecin)
1971-RUSAŁKA, Lengyel Természetjárók Nadgoplańi Szervezete (PTTK), Kruszwica, PL
Még üzemel.
Nincs adat!

A MARGITKA és a JULISZKA vízibuszok Szczecinben 1965-ben.

Forrás: -vas-
Képpozíció
Feltöltve: 2016. 01. 18. 21:20
Szerkesztő: - vas -

MARGITKA

 

RUSALKA Kruszwicán 2015-ben

Felvétel: Lovász Benedek
Forrás: Lobe97
Képpozíció
Feltöltve: 2015. 09. 04. 18:27
Szerkesztő: Lovász Benedek

RUSALKA

    

A MARGITKA vízibusz vonalábrája.

Feltöltve: 2014. 02. 10. 19:51
Szerkesztő: - vas -

MARGITKA

 

MARGITKA szállítása Lengyelországba 1960-ban

Felvétel: Leon Para
Feltöltve: 2012. 10. 15. 16:19
Szerkesztő: Kádár Zoltán

MARGITKA

   

RUSALKA

Forrás: Martin Balík
Feltöltve: 2008. 01. 01. 21:10
Szerkesztő: Kádár Zoltán

RUSALKA

  

RUSALKA

Feltöltve: 2007. 12. 02. 02:49
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

RUSALKA

 

RUSALKA kerékállás

Felvétel: fd6667
Forrás: -kt-
Feltöltve: 2007. 07. 17. 18:47
Szerkesztő: -kt-

RUSALKA

   

RUSALKA exMARGITKA kapitánya 2007-ben.

Felvétel: 8601301
Feltöltve: 2007. 07. 08. 22:23
Szerkesztő: Kádár Zoltán

RUSALKA

    

MARGITKA Szcecinben.

Forrás: swiatowy.org
Feltöltve: 2006. 10. 12. 11:55
Szerkesztő: -kt-

MARGITKA

  

1. Magyarország két eredetileg Cseszlovákiának szánt "vizibuszt" ajánlott megvételre Lengyelországnak.
2.A Lengyel Hajózási Regiszter képviselői előtt 1958 decemberében tesztelték a két hajót a Duna folyón. A teszt eredménye pozitív lett, így megszületett a döntés, két új hajó megvételéről, melyeket a Lengyel Hajózási Regiszter előírásainak megfelelően további felszerelésekel kell ellátni.
3.A hajókat a Dunai Hajogyár Vác építette, és úszódaruval tette vízre. A hajók felszerelése és tesztelése a Váci Hajógyárban történt.
4. Hasonló hajókat használnak Magyarországon Cseszlovákiában és Ausztriában. A hajós sebessége 20 km/h-volt.
Jó minőségű új anyagokból jól megépített "vizibusz" két autóbusz motort kapott, hasonlót mint a MAVAG buszokban.
5. A hajók 1960-ban kerültek Lengyelországba a Szczecin.i kikötőbe.
6. Sokféle feladatot láttak el; kirándulóhajó, hajók legénységét szállító jármű, hajógyári és kikötői munkásokat szállító hajó.
Főként a Szczecin szomszádságábsn lévő strandra szállították a kirándulók ezreit.
(a fordításért külön köszönet Bócmannak!)

Feltöltve: 2006. 03. 30. 18:33
Szerkesztő: -kt-

RUSALKA exMARGITKA

 

MARGITKA m/s

Felvétel: torney
Feltöltve: 2006. 03. 09. 15:49
Szerkesztő: -kt-

MARGITKA

 

MARGITKA

Forrás: -kt-
Feltöltve: 2005. 09. 02. 00:00
Szerkesztő: -kt-

MARGITKA