Magyar
  English
fejkep
OZREN exHELLI exHRISTOPHOROS
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült192?, Oroszországban, ??, SU
Hossz a függélyek között:25,4 m
Szélesség a főbordán:4,30 m
Legnagyobb merülés:1,5 m
Főgép típus:Compound gőzgép
Főgép teljesítmény:2x150 LE
Főgépcsere1936, Apatini Hajógyár, Apatin, HU
Hossz a függélyek között:25,4 m
Szélesség a főbordán:4,32 m
Oldalmagasság:1,30 m
Vízkiszorítás:88-111 t
Főgép típus:6 hengeres M.W.M. RH130SU dízelmotor
Főgép teljesítmény:2x100 (320) LE
1925-HRISTOPHOROS (KRISTOFAROS?) Constantin Galatis, Braila
1935-HELLI, Braun & Piry Brodarstvo, Apatin
1936-átépítés motorhajóvá Apatinban
1941-HELLI, Braun és Piry Hajózási Válallat, a délvidéki bevonuláskor magyar lobogó alá került, 721-es számmal lajstromozták Budapesten
1941 augusztusától német lobogó alatt hajózik
1944-a visszavonuláskor Apatinban marad, szovjet hadizsákmány
1944-a batinai áttöréskor Apatin és Kazuk között dolgozik
1945-B & P II, DRB, Belgrád
1946-az Apatini Kerületi Bíróság № 3228/1005-határozatával elkobozzák
1946-OZREN, GURS, Belgrád
1947-OZREN, Sóderkitermelő vállalat (Bagersko brodarsko preduzeće-BBP), Belgrád (JDRB?)
1948-Felújítás Belgrádban
1955-OZREN, JRB (?) (1975-ben már nem jegyzik)

(Ha-Jó közlése nyomán)

HELLI 1936-ban a Braun és Piry tulajdonában

Felvétel: JRB Archív
Feltöltve: 2010. 10. 17. 22:08
Szerkesztő: Kádár Zoltán

HELLI