Magyar
  English
kep kep kep kep kep
fejkep
MORAVA exVASKAPU exOMNIBUS I. exLOKALBOOT I.
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1872, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Legnagyobb hossz:36,25 m
Hossz a függélyek között:32,875 m
Legnagyobb szélesség:8,78 m
Szélesség a főbordán:3,81 m
Oldalmagasság:1,48 m
Legnagyobb merülés:0,71 m
Vízkiszorítás:46 t
Főgép típus:DGT Óbuda - 2 hengeres Compound gőzgép
Főgép teljesítmény:156 LE
Befogadó képesség:150 fő
Átépítve1889, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Legnagyobb hossz:37,72 m
Hossz a függélyek között:34,7 m
Legnagyobb szélesség:5,03 m
Fixpont magasság:4,18 m
Oldalmagasság:1,46 m
Vízkiszorítás:49 t
Főgép teljesítmény:156 LE
Befogadó képesség:150 fő
1872-LOKALBOOT I., DDSG, Wien, AT-HU
1881-OMNIBUS I., DDSG, Wien, AT-HU
1888-VASKAPU, MÁV Hajózsás, Budapest, AT-HU
1888/89-átépítés
(Bérbeadva a Vaskapu Szabályozási Társaságnak, Orsovára)
1899-MORAVA, szerb tulajdonban, postahajó szolgálat Zimony és Belgrád között. 100 tonnás uszályokat hegymenetben 4 km/h sebességgel vontatott.
1904-nagyjavítás az SBD-nél Belgrádban
1914- részt vesz a hadműveletekben
1915-Donji Milanovac felett elsüllyeszti a saját legénysége
1918-ban tervezik a kiemelését, de nem valósul meg.

MORAVA egy régi képeslapon

Feltöltve: 2010. 10. 05. 23:11
Szerkesztő: Kádár Zoltán

MORAVA

 

A LOKALBOOT I. 1880 körüli állapotában

Erwin Hauke rajza a "Dampfschiffe der DDSG" (Martin Fuchs Verlag, 2001 Bécs) című könyvéből

Feltöltve: 2010. 03. 20. 12:46
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

LOKALBOOT I.

 

A VASKAPU ingahajó 1890 körül a Vaskapu Szabályozási Társaság bérletében.

Feltöltve: 2008. 11. 04. 23:13
Szerkesztő: - vas -

VASKAPU