Magyar
  English
fejkep
MORAVA exSTARNBERG exAIDA A25 exNEPTUN exFRIGYES
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1893, Danubius Magyar Hajó- és Gépgyár RT., Budapest/Újpest, HU, #50
Hossz a függélyek között:18,20 m
Szélesség a főbordán:3,20 m
Fixpont magasság:2,90 m
Oldalmagasság:1,40 m
Legnagyobb merülés:1,20 m
Vízkiszorítás:16 t
Főgép teljesítmény:45 LE
1893-FRIGYES, Hörnes Henrik, Pozsony, HU
1904-NEPTUN (?)
193x-AIDA A25, Wien, A
1939-STARNBERG, Kommunalverband des Landrates im Znaim, Vranov, DE
1946-MORAVA (11.8. 1946), Ladislav Prchal, Vranov, CS
1947-MORAVA, Dyje menti Fürdő és Hajózási Szövetkezet, Vranov, CS
1954-MORAVA, Znojmo város Komunális Üzemei, CS
1955-MORAVA, Turista Praha, CS
1958-MORAVA, Üdülőközponti Szolgáltatások Vranov nad Dyjí (SRSV), CS
1964-MORAVA, Znojmói Üdülési Vállalat (OPR), Vranov nad Dyjí, CS
1966-eladva magánszemélynek lakóhajóvá építéshez
1992-szétvágva
Nincs adat!

FRIGYES csavargőzös Pozsonyban 1900 körül.

Felvétel: Erdélyi Mór
Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2015. 09. 13. 23:29

FRIGYES

 

A FRIGYES gőzös Pozsonyban az 1900-as évek elején.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2014. 12. 16. 09:09
Szerkesztő: - vas -

FRIGYES

 

FRIGYES 1899-ben.

Felvétel: unknown - now in archiv of Emil Schenk
Forrás: Emil Schenk
Feltöltve: 2009. 04. 09. 19:53
Szerkesztő: Emil Schenk

FRIGYES

    

MORAVA

Forrás: Martin Balík
Feltöltve: 2008. 09. 19. 00:15
Szerkesztő: Kádár Zoltán

MORAVA

        

1939 – Az AIDA A25 nevű hajó roncsát a vranovi hajóforgalom német működtetője vásárolta meg Bécsben, ahol valószínűleg Ladislav Prchal bukkant rá. Vranovon a javítást követően STARNBERG névvel német lobogó alatt hajózott az 1942-es szezonig. (a környék Szudéta-német területként a müncheni diktátum döntése alapján 1939-től Németorszához tartozott a háború végéig)

1946- A háború után a hajó kirabolt állapotban maradt, nem volt motorja, felszerelését német tulajdonosától egyszerűen elkonfiskálták. A tulajdonosa az akkori vranovi Helyi Nemzeti Bizottság volt, aki a hajót Ladislav Prchalnak utalta, akinek egyetlenként volt felszereltsége, lehetősége és műszaki bázisa a hajó megjavítását illetően. Miután a hajót kijavította, rekonstruálta, a helyi nemzeti bizottság újból elvette tőle a hajót, amelyet akkor már FIAT benzinmotor hajtott.

Az 50-es években a hajóba ma már ismeretlen márkájú Diesel motor került

1963 - a felépítmény rekonstrukción esett át, új kormányállást, valamint új Csepel D 613-as motort kapott

1965 - Az idény után selejtezték- a selejtezési okmány 1965 decemberéből származik.

1966 - Csepel D 613 - as motorját kiszerelik majd gépészet nélkül eladják, hogy lakóhajóvá - hausbóttá építsék át. Ez azonban nem valósult meg és a 70-es évek elején a Zeletavka (a vranovi tározót tápláló Dyje mellékfolyója) partjára kerül a Bítov-i vár alatt. Érdekesség, hogy arra a helyre a VRANOV (ma PRESSTON) vitte igaz magas vízállásnál, de akkor is veszélyes körülmények közt, mert azon a részen a meder eléggé sekély, emellett tele van nagy és hegyes sziklákkal. (pl. alacsony vízállásnál ladikkal sem tanácsos arra közlekedni, a sziklák képesek felhasítani a műanyag ladikokat)

1992 – A Zeletavka partján a bítovi vár alatt tűzoltók vágták össze.

Forrás: Martin Balík
Feltöltve: 2008. 09. 18. 23:29
Szerkesztő: Buday László

MORAVA exSTARNBERG exAIDA A25 exNEPTUN exFRIGYES

 

FRIGYES Pozsonynál, háttérben a ligetfalusi oldal.

Feltöltve: 2008. 09. 07. 15:27
Szerkesztő: - vas -

FRIGYES

 

FRIGYES Pozsonyban.

Feltöltve: 2008. 09. 04. 09:38
Szerkesztő: -kt-

FRIGYES