Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

ELNA exOMAR exMARS

  • Állapot:
    szétbontva
    Callsign:
    MAGD
    1919-SOLSTRAALEN, Épült MARS típusú tengeri motoros vitorláshajó Middelfart Skibs Middelfart DK
    Háromárbocos fatestű motoros schooner
    L:38,17m B:9,12m MP:120 LE
    Legnagyobb hossz:38,17 m
    Legnagyobb szélesség:9,12 m
    Oldalmagasság:4,10 m
    DWT:248
    GRT:312
    Főgép típus:Alpha 4 cyl ! tak diesel motor
    Főgép teljesítmény:120 LE
    1919-NOVA SCOTIA néven vízrebocsátva,
    1919-SOLSTRAALEN, Pr. M.A. Olesen and C.P. Jensen, Arhus, DK
    1919-SOLSTRAALEN, Talatta Rhederi A/S (M.A. Olesen), Arhus, DK
    1921-ALBERT MOU, S.P. Andersen, Thurö, DK
    1921-ALBERT MOU, Rederi A/S Albert Mou (A.E. Sörensen), Svendborg, DK
    1925-01.18.-án Cuxhavenben összeütközik az angol, Newcastle-ben bejegyzett HETTON gőzössel. Hamburgba vontatják és eladják egy német tulajdonosnak.
    1925-CHR. SCHIERLOH, Christian Schierloh (J.F. Strenge & Son), Brake, GE
    1928-STELLA, G. Wenzell, Praha, CS
    1928-STELLA, Ludwig Ambrosen, Tallin, EST
    1928-MARS, A. Lambot, Tallin, EST
    1929-MARS, Darányi K. István Budapest HU
    1932-MARS, Richard Kilu, Tallin, EST
    1933-OMAR, P.F. Echles, Hull, GBR
    1933-11.22. szeszcsempészet miatt lefoglalva Finnországban.
    1936-ELNA, Yrjanen & Kumpp, Rauma, FI (motorcsere)
    1954-ELNA, Birger Asén and Hugo Boström, Helsinki, FI
    1957-ELNA, Brigitta Jensen and Bror Erik Östman, Sippoo, FI
    1958-ELNA, Aukusti Varakas, Helsinki, FI
    1959-ELNA, P.Lindquist, E.Gustavsson, R.Gustavsson, B.Johansson, Porvoo, FI
    1959-60-főgép kivéve.
    1960-ELNA, J.Sundberg and H.C. Andersen, Beirut, LB
    1960-Koppenhágába vontatják farakománnyal javításra és új gép (Polar diesel) beépítésére.
    1960-09.18.-án Hamina és Koppenhága között úton farakománnyal összeütközik a svéd CAPRI motorossal, a stockholmi Möja szigetnél. Jobb oldala súlyosan megsérül. Provizórikus javítás után folytatni tudja útját.
    1960-11.04.-én érkezik javításra a finn Sibbo-ba.
    1960-11.18.-án tűzben súlyosan megrongálódik, míg horgonyon áll ugyanott. Egy ember életét veszti. A gépét kiveszik és másik hajóba építik, majd a kiégett testet átvontatják és parthoz kötik a bergaholmeni Rökulla-ban, ahol a viharok lassan elpusztítják. A 80-as években darabokra vágják a vízvonalig.