Magyar
  English
fejkep
KOMSZOMOL exCSENDŐR II
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: CSENDŐR típusú balatoni járörhajó
Állapot: ismeretlen
Épült1943, Balatoni Hajózási RT. Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
Legnagyobb hossz:12,1 m
Legnagyobb szélesség:3 m
Oldalmagasság:1,93 m
Legnagyobb merülés:0,95 m
Főgép típus:6 hengeres benzin motor
Főgép teljesítmény:36 LE
Befogadó képesség:15 fő
1943-CSENDŐR II, M. Kir. Csendőrség Siófoki Víziőrs, szolgálati- és mentőmotoros.
1945. március 24-én – a II. világháború balatoni harcainak a végén – német katonai alakulatok felrobbantották.
1946-ben kiemelték, majd a Magyar Honvéd Hadihajós Aknakereső Osztállyal folytatott hosszas alkudozások után a Magyar Államrendőrség Siófoki Révkapitánysága üzemeltetésébe került, a balatonfüredi révőrsre, új neve nem ismert.
1950-KOMSZOMOL
1963-64 körül értékesítve az akkor épült rendőrségi hajók üzembeállítását követően, elkerül a Balatonról.
további sorsa ismeretlen

CSENDŐR II. motoros, Siófok, 1942

Felvétel: Bebesi Zoltán, Siófok
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 03. 18. 18:24
Szerkesztő: Kádár Zoltán

CSENDŐR II

  

1943-ban a balatonfüredi hajógyárban egyöntetűen készült és berendezett három új motoros hajó - CSENDŐR I., II. és III.
Ezek a kis hajók öt részből álltak:
l. a hajó orrában lévő horgonylánckamrából;
2. a rádió és hálófülkéből, melybe az adóvevő készülék, két fekvőpad, egy asztal és egy faliszekrény volt beépítve;
3. a motor fülkéből, melyben egy beépített hathengeres, harminchat lóerős benzinmotor volt munkapaddal és szerszáInokkal, valamint a rádiót működtető telepekkel;
4. a motorfülke mögötti félig nyitott kormányállásból, ahol a kormánykerék, a motorhoz tartozó műszerek, óra és egy irányjelző készülék volt, (a járőr utazás közben itt tartózkodott, ezért ez a rész ponyvaanyagból
készült függönnyel vizmentesíthető volt; és
5. az üzemanyagkamrából.

Feltöltve: 2010. 07. 26. 17:10
Szerkesztő: -kt-

KOMSZOMOL exCSENDŐR II