Magyar
  English
fejkep
HULLÁM II. exHULLÁM
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: 301 típusú vízibusz
ENI szám: 8601578
Állapot: aktív
Épült1958, Dunai Hajógyár, Vác, HU, #11
301
Legnagyobb hossz:26,55 m
Hossz a függélyek között:24,6 m
Szélesség a főbordán:5,2 m
Oldalmagasság:2,3 m
Legnagyobb merülés:1,05 m
Vízkiszorítás:26 t
Főgép típus:2 db. Csepel D 613. dieselmotor
Főgép teljesítmény:2x85 LE
Holtvizi sebesség:21 km/h
Átépítve1969, MAHART Siófoki Hajójavító, Siófok, HU
Legnagyobb hossz:27,35 m
Legnagyobb szélesség:5,31 m
Legnagyobb merülés:1,15 m
Vízkiszorítás:45,02 t
Főgépcsere2000
Főgép típus:Cummins BT180
Főgép teljesítmény:132,35 kW
1958-HULLÁM, Országos Vízügyi Igazgatóság. A sorozat többi tagjától eltérő hátsó felépítménnyel készült, a hátsó utastér helyén személyzeti lakóteret alakítottak ki, így a maximális utaslétszám 45 fő lett.
199x-HULLÁM II. ÉKÖVIZIG, HU. Főgépek, irányváltók tengelyrendszer cseréje Baján a Hajóker-nél. Utastér helyett lakótérrel és tanácskozó helyiséggel lett berendezve.
Nincs adat!

A HULLÁM vízibusz, mögötte a BUDAVÁR a budai rakpart mellett.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2012. 09. 19. 14:54
Szerkesztő: - vas -

HULLÁM

 

HULLÁM vontató vízibusz próbafutása.

Forrás: Fekecs Gábor
Feltöltve: 2011. 12. 18. 21:18
Szerkesztő: Kádár Zoltán

HULLÁM

    

HULLÁM II., 2009 Tokaj

Felvétel: Kádár Zoltán
Feltöltve: 2009. 09. 14. 20:38
Szerkesztő: Kádár Zoltán

HULLÁM II.

    

A MAHART akart egy olyan hajót, amin vendégeket fuvarozhat, elsősorban külföldi vízügyi szakembereket és vezetőket. Ilyet építtetni azonban valamilyen okból - talán mert ilyen "luxus" nem volt ildomos - nem akart a MAHART és ezért egy úgynevezett kitűző hajót rendelt meg. Ezért került a hátsó nyitott tér közepére egy bólyák és hasonló szerkezetek vontatására alkalmas horog egy bakon elhelyezve. Természetesen a hátsó szerkezetet a fellépő terhelések miatt megerősítettük. Az első utastér megmaradt és a többi vizibuszhoz képest nagyobb kényelmet nyújtóan rendeztük be. Mindenesetre a hajó a vontató horog alapján vontatóhajónak minősült és így is jegyezték be. Arról nem tudok, hogy valóban használták-e vontatásra az átadási próbákon kívül. Egyébként a vontatóhorog terhelhetőségét a keresztirányú megengedett legnagyobb erők korlátozták persze stabilitási okokból.

Forrás: Fekecs Gábor
Feltöltve: 2007. 11. 04. 15:06
Szerkesztő: Kádár Zoltán

HULLÁM II. exHULLÁM

 

HULLÁM II. ms, Bodrog (Tokaj), 2007. május.

Felvétel: Bognár László
Feltöltve: 2007. 05. 14. 13:58
Szerkesztő: -kt-

HULLÁM II.

  

HULLÁM II. a Bodrogon

Felvétel: Kurusa Sándor
Feltöltve: 2006. 06. 09. 22:12
Szerkesztő: -kt-

HULLÁM

 

HULLÁM 1961-ben
Vajon mi megy a háttérben?


Felvétel: MTI
Feltöltve: 2006. 03. 01. 18:22
Szerkesztő: -kt-

HULLÁM

 

HULLÁM II. 2005. VII.27., Tokaj

Felvétel: Szánthó Zoltán
Feltöltve: 2005. 07. 27. 00:00
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

HULLÁM II.

 

HULLÁM 2005

Felvétel: Pedro
Feltöltve: 2005. 05. 11. 00:00
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HULLÁM II.

 

HULLÁM a Balatonon

Feltöltve: 2005. 04. 20. 00:00
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HULLÁM