Magyar
  English
fejkep
FK 106 exHUNGÁRIA
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: Gőzüzemű vedersoros iszapkotró
Állapot: ismeretlen
1894-HUNGÁRIA, Fleischmann Antal, Budapest, HU
1938-HUNGÁRIA, Delmár és Tsai., Budapest, HU
1948-FK 106, FOKA, Budapest, HU
1960-ban átépítve.

Gőz- és dízelüzemű, vedersoros-szivattyús, iszapos nyomokotró.
Főgép a meríték hajtására (ld. műszaki adatoknál is): két állóhengeres compaund 6*10(5) Pa nyomású gőzgép 1914-ből
Főgép az anyagszivattyú hajtására: 1 db Stork-Richardó négy hengeres komp. nélküli dízelmotor. P=160 LE
A motorral összeépített anyagszivattyú 300 mpl, h=22 m, n=600/min.
Kotrási mélység: 10 m
Puttonyok száma: 34
Puttonyok űrtartalma: 0,34 m3
Teljesítménye: 230 m3/h
Nyomocsővek átmérője: 320 mm
Segédüzem: 1 db Klöckner Hunbold Deutz 2 heng. dízelmotor. P=35 LE.
Kazán: Első Dunagőzhajózási Társaság, Óbudai Hajógyára 1914, 1132 gy. számmal
Fogyasztás: 30,4 kg gázolaj, 3,8 q szén óránként.

Nincs adat!

Az FK 106 kotróhajó Sztálinváros építésénél dolgozik 1952 nyarán.

Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2015. 11. 09. 11:38
Szerkesztő: - vas -

FK 106

 

Az FK 106 a Dunára hozatala előtt a Szuezi-csatornában dolgozott kotróként. (Ottó Lajos FOKA-s kapitány közlése.

Forrás: Ottó Lajos
Feltöltve: 2010. 11. 01. 23:03
Szerkesztő: Jáky Gábor

FK 106 exHUNGÁRIA