Magyar
  English
kep kep kep kep kep
fejkep
DÖMSÖD exSIÓFOK exPAJTÁS exII.
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: I./1918 típusú gőzüzemű csavaros személyhajó
Állapot: üzemen kívül
Épült1918, Schlick-Nicholson Hajógyár, Budapest/Újpest, HU
Legnagyobb hossz:27,18 m
Legnagyobb szélesség:5,20 m
Szélesség a főbordán:4,60 m
Fixpont magasság:5,80 m
Oldalmagasság:3,45 m
Legnagyobb merülés:1,50 m
Főgép teljesítmény:2x150 LE
Átépítve1957, MAHART Magyar Hajózási RT, siófoki hajójavító üzem, Siófok, HU
Motorhajóvá átépítés
Legnagyobb hossz:26,33 m
Hossz a függélyek között:25,05 m
Szélesség a főbordán:4,55 m
Fixpont magasság:5,29 m
Oldalmagasság:2,23 m
Legnagyobb merülés:1,24 m
Főgép típus:2x LÁNG OML 674
Főgép teljesítmény:2x150 LE
Főgépcsere1962
Főgépcsere
Főgép típus:2x3 D 6
Főgép teljesítmény:2x150 LE
1918-II. sz. csavargőzös. MFTR.
1945 elején Budapesten a Markó utcánál elsüllyedt.
1946-ban kiemelve és üzembe helyezve
1950-PAJTÁS, Balatoni Hajózási Vállalat, Siófok, HU.
1954 május 30-án Balatonfüreden túlterhelés következtében* felborult és elsüllyedt. 22 halott. Még abban az évben kiemelve.
1955-II. sz. csavargőzös., MAHART.
1957-SIÓFOK, MAHART siófoki műhelyében kétcsavaros motorhajóvá átépítve.
1959-DÖMSÖD, MAHART. Lehajózik a Dunára.
1987-kivonják a forgalomból.

*Deák István okl. hajóskapitány, volt nautikai és igazságügyi hajózási szakértő kutatásai alapján a hajó nem volt sem az engedélyezettnél, sem a szokásosnál jobban túlterhelve. Felborulásában szerepet játszhatott, hogy a magas rendszersúlypontú hajó a füredi kikötőből a parti Deák Ferenc (később Tagore) sétány felé indulva jobbforduló közben ráfuthatott az elbontott régi kikötő víz alatt maradt cölöpjére, és ez által kibillenhetett az egyensúlyából.
Nincs adat!

DÖMSÖD a dömsödi hajóállomáson.

Forrás: Hungaricana
Képpozíció
Feltöltve: 2016. 01. 17. 20:40
Szerkesztő: Lajtai László

DÖMSÖD

 

A II. sz. csavargőzös Dömsödön 1950 körül.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2015. 05. 28. 13:12
Szerkesztő: - vas -

II.

 

A II. sz. csavargőzös Budapesten a két háború között.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2014. 03. 20. 16:42
Szerkesztő: - vas -

II.

 

A II. sz. csavargőzös Budapesten 1931-ben.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2014. 03. 07. 11:17
Szerkesztő: - vas -

II.

 

A PAJTÁS csavargőzös Siófokra érkezik. Előtte a part mellett a LÚDAS MATYI motoros

Forrás: Nagy Imre
Feltöltve: 2013. 01. 07. 21:55
Szerkesztő: Kádár Zoltán

PAJTÁS

 

A DÖMSÖD az RSD-n a 60-as években.

Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2012. 10. 09. 16:11
Szerkesztő: - vas -

DÖMSÖD

 

A II. sz csavargőzös Budapesten a 40-es években.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2010. 05. 21. 13:27
Szerkesztő: - vas -

II.

  

PAJTÁS kiemelése
Cikk a tragédiáról.

Forrás: Heti Válasz
Feltöltve: 2009. 10. 18. 16:35
Szerkesztő: -kt-

PAJTÁS

 

DÖMSÖD 2008-ban a pilismaróti roncstemetőben

Felvétel: Csecsaba2
Forrás: Cseke Csaba
Feltöltve: 2008. 06. 13. 08:31
Szerkesztő: Kádár Zoltán

DÖMSÖD

 

DÖMSÖD az újpesti hajójavítóban a 60-as években. A háttérben a parton a CSEPEL kis vontató.

Feltöltve: 2008. 01. 24. 21:45
Szerkesztő: Drobni Nándor

DÖMSÖD

 

DÖMSÖD

Felvétel: Pedro
Feltöltve: 2006. 05. 09. 14:35
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

DÖMSÖD

  

A PAJTÁS borulása

Feltöltve: 2006. 03. 15. 16:43
Szerkesztő: Horváth József

PAJTÁS

 

PAJTÁS g/s haváriája Balatonfüreden 1954-ben.g

Felvétel: Bojár Sándor
Feltöltve: 2005. 12. 02. 17:46
Szerkesztő: -kt-

PAJTÁS

    

SIÓFOK

Feltöltve: 2005. 08. 23. 00:00
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

SIÓFOK

 

DÖMSÖD 2003

Felvétel: Pedro
Feltöltve: 2005. 08. 09. 00:00
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

DÖMSÖD

 

PAJTÁS
A képen megfigyelhető, hogy - vélhetően a szigorúbb balatoni követelmények miatt - a kör alakú kajütablakok az eredeti, nagyobb méretű négyszögletes ablakok helyére kerültek.

Feltöltve: 2005. 08. 08. 00:00
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

PAJTÁS

 

Eredeti állapotban.

Feltöltve: 2004. 11. 29. 00:00
Szerkesztő: -kt-

II.