Magyar
  English
fejkep
DEVIN
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: HRON/1921 típusú áruszállító gőzhajó
Állapot: ismeretlen
Épült1921, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT., Budapest/Újpest, HU, #1373
Legnagyobb hossz:59,40 m
Hossz a függélyek között:58,00 m
Szélesség a főbordán:8,21 m
Oldalmagasság:2,40 m
Legnagyobb merülés:1,80 m
Vízkiszorítás:780 t
DWT:500
Főgép típus:2 x expanziós kéthengeres gőzgép
Főgép teljesítmény:2x140 LE
Hajtómű típusa:2 x hajócsavar
Holtvizi sebesség:14 km/h
Átépítve1951, Slovenske Lodenice Komarno, Komarno, SK
Főgép típus:2xSKODA
Főgép teljesítmény:2x240 LE
Főgép teljesítmény:2x180 kW
1921-DEVIN, Ministerium für Öffentliche Arbeiten, Prag, CS
1921-DEVIN, CSPD, Bratislava, CS.
1922-Csehszlovák zászló alatt elsőként jut el az al-Dunára
1945-TORYSA, névre keresztelik miután visszaszolgáltatják a Szovjetunióból, ahová tavasszal került.
1951-Átépítik, gőzgépeit 2 db. egyenként 240 LE (180kW) teljesítményű Škoda Diesel motorra cserélik
Az 1960-as évek elején kivonják a forgalomból és leselejtezik.

A HRON típus jellemző gépi berendezése volt továbbá az a gőzturbina, amely egy 10kW teljesítményű 220V-os áramfejlesztőt hajtott. Ez látta el villamosenergiával azt a hajódarut, amelyet a 2-es és 3-as raktér közé építettek be. Ennek ki- és berakodásnál volt nagy jelentősége az al-dunai kikötőkben, amelyek abban az időben nélkülözték a kikötői darukat.

DEVÍN Pozsonyban

Forrás: J. Bohunský
Feltöltve: 2010. 09. 21. 18:43
Szerkesztő: Kádár Zoltán

DEVIN