Magyar
  English
fejkep
BAJA exBARSCH
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: WELS típusú őrnaszád
Állapot: szétbontva
Épült1916, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT., Budapest/Újpest, HU, #1291
Legnagyobb hossz:44 m
Legnagyobb szélesség:6 m
Legnagyobb merülés:1 m
Főgép típus:Curtiss-AEG-Ganz turbina
Főgép teljesítmény:2 X 550 LE
Holtvizi sebesség:18,5 km/h
1916-BARSCH, Duna Flottilla. Részt vesz a dunai hadműveletekben.
1918-tagja a Fekete-tengeri különítménynek.
1919. 12. 20.-án Vyx alezredes a hajót brit tengerészlegénységgel erőszakkal elszállítatja Budapestről.
1919-NERETVA, SHS Királyság.
1920-ban Ausztria kapja.
1929-ben kicserélik a CSUKA őrnaszáddal, így újra Magyarországra kerül,
1929, BAJA, Magyar Királyi Honvád Folyamőrség.
1934-ben átépítik.
1949-ben szétbontják.
Nincs adat!

A BAJA őrnaszád vonalábrája.
Rajz: Benczúr László

Feltöltve: 2010. 09. 06. 11:57
Szerkesztő: - vas -

BAJA

 

A Dunai Flotilla díszfelvonulása 1939-41 körül. A KECSKEMÉT, a SZEGED, és a BAJA van a képen, mert a GYŐR a kérdéses időszakban már hosszú csövű Boforsokkal rendelkezett.

Felvétel: Romvári György
Feltöltve: 2008. 04. 01. 13:30
Szerkesztő: -kt-

BAJA