Magyar
  English
fejkep
BADACSONY
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1947, Balatoni Hajózási RT. Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
Legnagyobb hossz:14,65 m
Hossz a függélyek között:13,06 m
Szélesség a főbordán:3,20 m
Fixpont magasság:3,05 m
Oldalmagasság:1,57 m
Legnagyobb merülés:0,90 m
Főgép típus:Csepel D 613. dieselmotor
Főgép teljesítmény:85 LE
Főgépcsere199?
Főgép típus:RÁBA MAN
Főgép teljesítmény:110 LE
1947–BADACSONY, Balatoni Hajózási Részvénytársaság, Siófoki Kirendeltsége;
1948—BADACSONY, Balatoni Hajózási (Nemzeti) Vállalat Siófoki Kirendeltsége
1955–BADACSONY, MAHART Balatoni Kirendeltség;
1964–BADACSONY, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Siófok
1967-BADACSONY, MAHART Folyamhajózási Üzemigazgatóság, az Esztergom–Sturovó (Párkány) kompátkelés géphajója lett. Kb. 1980/81-ben a MAHART Folyamhajózási Üzemigazgatóság értékesíti.
1981-BADACSONY, Keszthelyi Sportkör tulajdonába (üzemeltetésébe?) visszakerül a Balatonra.
A 2000-es években valószínűleg szétbontották.
Nincs adat!

A BADACSONY motoros a MAHART Siófoki Kirendeltségének „MHRT 251” jelű uszályával hegymenetben a Sión, 1958-ban. Abban az időben dunai sódert szállítottak (Uszód térségéből) közvetlenül a kotró alól Siófokra, klf. építkezésekhez. (A felvétel Schlégel Oszkár vízépítő mérnök (Budapest) gyűjteményéből, aki 1932-1939 között a Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelőségének alkalmazásában állt, fiatal mérnökként részt vett a balatonfüredi kikötő tervezésében)

Felvétel: Schlégel Oszkár vízépítő mérnök gyűjteményéből
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2016. 02. 19. 21:28
Szerkesztő: Kádár Zoltán

BADACSONY

 

BADACSONY [1947] motoros Siófokon, előkészítve átadásra a Dunára 1967-ben. A Dunára vitel előtt az utastéri ponyvatetőt Siófokon fix tetőre építették át. A hajó utolsó balatoni hajóvezetője: Fenyvesi János (1935) hajóvezető-gépkezelő.

Felvétel: Fenyvesi János, Siófok-Kiliti
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2016. 02. 11. 14:03
Szerkesztő: Kádár Zoltán

BADACSONY

  

BADACSONY Balatonfüreden

Képpozíció
Feltöltve: 2015. 12. 25. 21:33
Szerkesztő: Lajtai László

BADACSONY

 

BADACSONY 1994-ben Balatonszárszó előtt, útban a balatonfüredi Ifjusági- és Nagyhajós Vitorlás Bajnokságra a KYC vitorlásaival a fedélzetén. Vontán lévő 25-ös Yolle-ről fényképezve.

Forrás: Kiss Béla
Feltöltve: 2010. 09. 05. 14:18
Szerkesztő: Bailey

BADACSONY

 

BADACSONY motoros Révfülöpön jobbján a HELIKON, balján a HUBA társaságában 1987-ben a Nemzetközi Kajak-kenu túrán, mint kísérőhajók.

Felvétel: Kiss Béla
Forrás: Kiss Béla
Feltöltve: 2009. 06. 06. 13:22
Szerkesztő: Bailey

BADACSONY

      

BADACSONY az Esztergom–Sturovó (Párkány) közötti kompátkelés hajójaként, 1970 körül

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2008. 11. 05. 09:56
Szerkesztő: - vas -

BADACSONY

 

BADACSONY kompozik Esztergomban

Feltöltve: 2008. 01. 24. 21:36
Szerkesztő: Drobni Nándor

BADACSONY

 

BADACSONY

Feltöltve: 2005. 08. 23. 00:00
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

BADACSONY

 

BADACSONY III. néven a a Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar (Keszthely) keszthelyi kikötője partterületén.

Felvétel: Zórád Zoltán
Feltöltve: 2005. 07. 18. 00:00
Szerkesztő: -kt-

BADACSONY

 

BADACSONY motoros a Révfülöpi hajóállomáson.

Forrás: Lukácsi Imre
Feltöltve: 2005. 07. 11. 00:00
Szerkesztő: Lukácsi Imre

BADACSONY

 

BADACSONY motoros a Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar (Keszthely) keszthelyi kikötője partterületén.

Felvétel: Zórád Zoltán
Feltöltve: 2005. 07. 11. 00:00
Szerkesztő: -kt-

BADACSONY

    

Eredeti állapotban

Feltöltve: 2004. 11. 29. 00:00
Szerkesztő: -kt-

BADACSONY