Magyar
  English
fejkep
ÁRPÁD
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: ÁRPÁD/1836 típusú oldalkerekes gőzhajó
Állapot: szétbontva
Épült1836, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU, #1
Legnagyobb hossz:56,09 m
Hossz a függélyek között:53,03 m
Legnagyobb szélesség:14,03 m
Szélesség a főbordán:6,71 m
Oldalmagasság:2,90 m
Legnagyobb merülés:1,22 m
Főgép típus:Boulton & Wat
Főgép teljesítmény:320 LE
Átépítve1844, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Hossz a függélyek között:56,98 m
Legnagyobb szélesség:13,16 m
Szélesség a főbordán:7,01 m
Oldalmagasság:3,05 m
Legnagyobb merülés:1,06 m
Vízkiszorítás:285 t
Főgép teljesítmény:320 LE
1836-ÁRPÁD, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság, Wien, A. #8
Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
1852-új kazán.
1877-új főgép.
Az első világháborúban megsemmisült.
Nincs adat!

ÁRPÁD gőzös makettje a Közlekedési Múzeumban (M 1:50)

Felvétel: Közlekedési Múzeum, Arcanum
Feltöltve: 2015. 05. 23. 08:24

ÁRPÁD

 

Király Lajos, az Óbudai Hajógyár hivatásos rajzolója által az ÁRPÁD gőzösről készített vázlat.

Feltöltve: 2011. 09. 27. 12:57
Szerkesztő: - vas -

ÁRPÁD

 

ÁRPÁD gőzhajó modellje a Közlekedési Múzeumban.

Feltöltve: 2005. 11. 12. 11:21
Szerkesztő: -kt-

ÁRPÁD