Magyar
  English
fejkep
181 "Ungherese"
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1964, MHD Váci Gyáregység, Vác, HU
Legnagyobb hossz:21,5 m
Hossz a függélyek között:21,0 m
Szélesség a főbordán:3,80 m
Oldalmagasság:1,35 m
Legnagyobb merülés:1,27 m
Vízkiszorítás:25,0 t
Főgép típus:Alfa Romeo 1627 MA
Főgép teljesítmény:144 LE
Befogadó képesség:150 fő
1964-ben épült, A dunai próbautakat követően közúton szállították Jugoszlávián keresztül, 1965 november 5-én érkezett meg Velencébe
1965-181, Velencei Közlekedési Vállalat.

A hajó kialakítása a speciális velencei közlekedési követelményeknek megfelelően történt ( pl. laguna hidak magassága) az Olasz Tengeri Regiszter felügyelete alatt. A kissé kiemelt kormányállás az elő utastér mögé került a motortér fölé, ahol a ki- és beszálláshoz szükséges szabad teret lehetett biztosítani.
A hajó minden tekintetben megfelelt a vevő igényeinek.A tervezett további megrendeléseket nem kaptuk meg, mert a „magyar” hajó beszerzése miatt a velencei hajógyárban kitört sztrájkok a város vezetését korábbi döntésének megváltoztatására kényszerítették
(Keszthelyi Tibor tervezőmérnök)

A hajó vonalvezetése (alacsony, íveletlen oldalú hajótest függőleges fartükörrel) miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket ezért további példányok nem követték. (Gilberto Penzo: Vaporetti; 2004 "Aveva uno scafo di linea non felicissima, privo du insellatura tranne nel muscone dei prua simile ai V serie, seizioni di poppa piate con ampio specchio. Anche questo modello non ha avuto seguito.")
Nincs adat!

A későbbi 181 számú lagúna vízibusz vízrebocsátása próbafutásokhoz Vácott 1965-ben

Forrás: busbusnet.com
Feltöltve: 2019. 04. 17. 01:20
Szerkesztő: Kádár Zoltán

181 "Ungherese"

  

314 "laguna" típusú vizibusz rajza.

Feltöltve: 2012. 04. 23. 09:02
Szerkesztő: -kt-

181 "Ungherese"

   

VELENCE 181 közúti szállítása 1965-ben.

Feltöltve: 2005. 08. 09. 00:00
Szerkesztő: Szánthó Zoltán

181 "Ungherese"