1900-ZALA, Épült
DSchH-ZALA típusú vontatógőzös #871
Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT. Budapest/Újpest HU
A hajó összeépítésének helye: Kiliti–Vilma-telep
L:19,45m D:1,50m Disp:73,808t MP:70 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 19,45 m |
Hossz a függélyek között: | 18,90 m |
Szélesség a főbordán: | 4,00 m |
Fixpont magasság: | 7,40 m |
Oldalmagasság: | 1,90 m |
Legnagyobb merülés: | 1,50 m |
Vízkiszorítás: | 73,808 t |
DWT: | 22,68 |
Főgép teljesítmény: | 70 LE |
|
1930-a motoros vontatóhajókkal egy időben látták el olyan hálóbehúzó motoros kötélcsörlő berendezéssel, amellyel az addig emberi erővel végzett hálóbehúzás nehéz és fáradságos munkájának nagyobb részét kiválthatták. Ekkortól nevezhető „halászvontató”-nak
1945-03.23-án visszavonuló német csapatok Balatonfüreden felrobbantották és elsüllyedt.
1953-a Dunára kerül. Testvérével a VESZPRÉM-mel együtt a BHV dunai részlegének két motorosára (SIRÁLY, VIHAR), és a BHV Siófoki Kirendeltségének egy motorosára (CSOPAK) cserélték el.
1959-ZALA, Átépítve
MAHART Siófoki hajójavító Siófok HU
Motorhajóként
L:20,10m B:4,24m D:1,10m MP:75 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 20,10 m |
Hossz a függélyek között: | 18,60 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,24 m |
Szélesség a főbordán: | 3,97 m |
Fixpont magasság: | 4,57 m |
Oldalmagasság: | 1,90 m |
Legnagyobb merülés: | 1,10 m |
Főgép típus: | 1xLáng 6 VMR 35 |
Főgép teljesítmény: | 75 LE |
|
1959-Visszakerül a Balatonra, motorhajóvá átépítve a MAHART siófoki üzemében.
1964-ismét a Dunára kerül
1974-selejtezve.
1975-VIZIÚTTÖRŐ, újpesti viziúttörő csapat.
1985-ben az Újpesti öbölben elsüllyedve.
200?-Dunai Vízimentő és Vízisport Egyesület, Dunakeszinél parton.