1942-MAGYAR VITÉZ, Épült
MAGYAR VITÉZ típusú, tengeri áruszállító hajó #1463
Ganz és Tsa. Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár RT Budapest/Újpest HU
A Barta József érdekeltségi körébe tartozó céggel 1939-ben köttetett hajóépítési szerződés szerint magyar használatra épülő hajó. E sorozatból a megépült kettő mellé eredetileg még két egységet terveztek MAGYAR FELVIDÉK és MAGYAR ALFÖLD néven. A háború miatt ezek megépítésére már nem került sor.
L:94,00m B:13,70m D:5,95m Disp:5300t MP:4 X 400 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 94,00 m |
Hossz a függélyek között: | 86,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 13,70 m |
Oldalmagasság: | 6,90 m |
Legnagyobb merülés: | 5,95 m |
Vízkiszorítás: | 5300 t |
DWT: | 3900 |
Főgép típus: | Ganz-Jendrassik VIII. JhR. 216 |
Főgép teljesítmény: | 4 X 400 LE |
Holtvizi sebesség: | 11 csomó |
|
1942-SEVASTOPOL, Szovjet tulajdon, az 1940. szeptember 3-án aláírt magyar-szovjet kereskedelmi szerződés értelmében – a Ganz nemtetszése mellett – a szovjet félnek ígérték a Magyarországnak akkor különösen fontos szovjet nyersanyagimportért cserébe. A hajók nevét ekkor változtatták meg.
1943-Németország Galacon lefoglalja haditengerészeti szállításokra.
1944-TOTILA, német Tengerhajózási Birodalmi Biztosság, Berlin, D.
1944-05.10.-én orosz bombatalálat következtében kigyullad és a Herszon-fok mellett elsüllyed a Fekete-tengeren. Körülbelül 5.000 ember veszett hullámsírba.