1942-MAGYAR TENGERÉSZ, Épült
MAGYAR VITÉZ típusú, tengeri áruszállító hajó #1464
Ganz és Tsa. Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár RT Budapest/Újpest HU
A Barta János érdekeltségébe tartozó céggel 1939-ben köttetett hajóépítési szerződésbe foglalt, magyar használatra épülő hajó.
L:94,00m B:13,70m D:5,95m Disp:5300t MP:4 X 400 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 94,00 m |
Hossz a függélyek között: | 86,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 13,70 m |
Oldalmagasság: | 6,90 m |
Legnagyobb merülés: | 5,95 m |
Vízkiszorítás: | 5300 t |
DWT: | 3900 |
Főgép típus: | Ganz-Jendrassik VIII. JhR. 216 |
Főgép teljesítmény: | 4 X 400 LE |
Holtvizi sebesség: | 11 csomó |
|
1942-SIMFEROPOL, Szovjet tulajdonban. Az 1940. szeptember 3-án aláírt magyar-szovjet kereskedelmi szerződés értelmében – a Ganz nemtetszése mellett – a szovjet félnek ígérték a Magyarországnak akkor különösen fontos szovjet nyersanyagimportért cserébe. A hajók nevét ekkor változtatták meg.
1943- Németország Galacon lefoglalja haditengerészeti szállításokra.
1944-TEJA, Német Tengerhajózási Birodalmi Biztosság, Berlin, D
1944-05.10.-én orosz légitámadás következtében elsüllyedt Sevastopoltól dél-nyugatra. Körülbelül 5.000 főből alig 400 főt mentettek meg.