1830-FRANZ I., Épült
DGT-FRANZ I. típusú oldalkerekes hadigőzös Ruston Hajógyár Floridsdorf A
L:58,30m B:12,00m D:1,10m MP:60 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 58,30 m |
Legnagyobb szélesség: | 12,00 m |
Szélesség a főbordán: | 7,90 m |
Legnagyobb merülés: | 1,10 m |
Főgép típus: | Boulton & Watt, Soho |
Főgép teljesítmény: | 60 LE |
Holtvizi sebesség: | 9 km/h |
|
1835-36-ban a hajótestet megerősítik.
1841-FRANZ I., Átépítve
DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
vastest
MP:60 LE ▼
Hossz a függélyek között: | 48,00 m |
Szélesség a főbordán: | 6,20 m |
Főgép teljesítmény: | 60 LE |
|
1848-ORSZÁGOS HADIGŐZÖS MÉSZÁROS,
Felelős Magyar Kormány Budapest HU A Magyar Kormány megveszi és felfegyverzi. A Dunán és a Tiszán is tevékenykedik.
Fegyverzete: 8 db. hatfontos és 2 db. 12 fontos ágyú; 2 db. 7 fontos tarack.
1849-GENERAL SCHLICK, a01.05-én a jég közé fagyott gőzöst az Osztrák Kormány lefoglalja,
1854-ig szolgált, utána pedig, mint önálló helyzetváltoztatásra képtelen hajótest (hulk) tüzérségi iskolahajó lett. Elbontásának ideje nem ismert, később hdasdonló néven új hadihajót építettek.