1896-ERZSÉBET KIRÁLYNÉ, Épült
SchH-SZÉCHENYI ISTVÁN típusú gőz. kerekes személyhajó #601
Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár Budapest/Újpest HU
L:77,20m B:15,00m D:1,40m MP:800 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 77,20 m |
Hossz a függélyek között: | 75,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 15,00 m |
Szélesség a főbordán: | 7,70 m |
Fixpont magasság: | 8,75 m |
Oldalmagasság: | 2,70 m |
Legnagyobb merülés: | 1,40 m |
Főgép típus: | 2db kétvégű kazán, háromhengeres triplex gép |
Főgép teljesítmény: | 800 LE |
|
1912- június 20-án az Aldunán Rassovánál szabotázs következtében leégett.
1914-ERZSÉBET KIRÁLYNÉ, Átépítve
MFTR Orsovai Hajóműhely Orsova HU
L:78,30m B:15,70m D:1,45m MP:800 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 78,30 m |
Hossz a függélyek között: | 76,10 m |
Legnagyobb szélesség: | 15,70 m |
Szélesség a főbordán: | 8,32 m |
Fixpont magasság: | 8,75 m |
Oldalmagasság: | 2,70 m |
Legnagyobb merülés: | 1,45 m |
Főgép teljesítmény: | 800 LE |
|
1914-közvetlenül elkészülése előtt, a világháború kitörésekor az ogradinai sziget mögé menekítették, ott szerb tüzérség elsüllyesztette.
1923-ban újjáépítette a DDSG óbudai hajógyára.
1944- április 15-én Apostagnál aknarobbanás következtében elsüllyedt.
1944- végén kiemelés után Nyugatra elvontatva.
1945- januárjában Kremsnél légitámadás következtében elsüllyedt.
1945- végén a szovjet folyami flottilla kiemelte, az Óbudai Hajógyárban történt részleges helyreállítás után hadizsákmányként
1947-ben elvontatták a Szovjetunióba (más forrás szerint 1952-ben)
Horváth József közlése szerint magyar hadifogoly hajósok az 50-es években még látták a Volgán közlekedni.