1897-VENUS, Épült
DGT-VENUS típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
L:57,53m B:13,50m D:1,25m MP:520 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 57,53 m |
Hossz a függélyek között: | 56,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 13,50 m |
Szélesség a főbordán: | 7,00 m |
Fixpont magasság: | 6,00 m |
Oldalmagasság: | 2,75 m |
Legnagyobb merülés: | 1,25 m |
Főgép teljesítmény: | 520 LE |
|
1944- végén Nyugatra vitték, segéd-aknarakóként alkalmazták
1945- elején Spitznél /2018 Fkm/ SS-csapatok felrobbantották/ más forrás szerint önsüllyesztést hajtott végre.
1949-ben kiemelve és hazavontatva,
1955-BÁCSKA, MAHART.
1958-DUNAFÖLDVÁR, Átépítve
MAHART Újpesti Hajójavító Budapest/Újpest HU
L:57,72m B:13,31m D:1,60m MP:520 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 57,72 m |
Hossz a függélyek között: | 56,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 13,31 m |
Szélesség a főbordán: | 7,02 m |
Fixpont magasság: | 6,75 m |
Oldalmagasság: | 2,73 m |
Legnagyobb merülés: | 1,60 m |
Főgép teljesítmény: | 520 LE |
|
1978-ban leállítva, ezután a Margít-híd felújítása idején a budai parthoz kötve építésvezetőségként és munkásszállásként használták.
1979- tavaszán a Csepeli Szabadkikötőben szétvágták.